Alla inlägg under december 2010

Av Mimmi Hansson - 26 december 2010 00:36

Igår var det julafton och den började med en tidig varm dusch och fortsatte med en mysig frukost. Jag, mamma och pappa tog fram lite julklappar och började öppna. Vid lunchtid åkte vi till farmor och åt lunch med henne och min faster som vi brukar göra, och det är alltid lika mysigt. Vi blev bjuden på glögg, julmat och jätte god julgröt! :) Mätta och belåtna åkte vi hem i tid till Kalle anka och började göra iordning för middagen. Morfar och min morbror kom och åt med oss och efter maten la sig pappa och sov innan han skulle upp och jobba. Även jag la mig och sov en stund, hamnade i paltkoma. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så mätt som jag var då. Det kändes verkligen som att jag skulle spricka! Lite senare under kvällen kom hjärtat hit och vi bytte julklappar.  

Min julafton lite fort sammanfattat.




Jag fick:

Ett jätte fint armband av hjärtat
Ett objektiv (det blev fel beställning så vi ska fixa mitt fisheye till veckan)
Pengar
En volcom hoodie
Sängkläder
En ring för två fingrar


Jag kan ha glömt att räkna upp något eftersom mitt minne inte är på topp. Men på nyår kommer Kristoffer och Sara hit, så jag hoppas på lite fler julklappar då :) Jag hoppas att alla har haft en bra Jul! :)


Av Mimmi Hansson - 23 december 2010 21:37

Huset är någorlunda städat (man behöver ju inte riktigt räkna med övervåningen eftersom det mest är jag som vistas här ;)), ljusstakarna och julstjärnorna är på plats, julskinkan är lagad och julklapparna är inslagna. Nu är det bara granen och lite mer julpynt som ska upp så är allt klart inför julafton, förutom lite mat tror jag. Men vart är julkänslan? Har ni någon julkänsla? Den kom för några veckor sedan men försvann lika fort. Jag får sätta mig och sjunga lite julsånger med min söta lilla julgran som jag har ståendes på rummet. Jag har glömt hur mysigt det är med en liten enkel gran :)


Det känns lite overkligt att det är julafton imorgon faktiskt. Som min faster sa idag (ungefär) "Man har ju gått runt och sagt att det snart är jul sen i somras. Och nu är den plötsligt här". Och det stämmer, så fort tiden går! Håller ni inte med? Och imorgon väntar mig en tidig morgon bestående av dusch, frukost, julklappsöppning och fixning innan vi åker till farmor :)


2 timmar och 23 minuter till julafton!

Av Mimmi Hansson - 22 december 2010 17:17

Det gör ont att se dig såhär. Jag önskar verkligen att jag kunde göra någonting. Men jag vet att du är stark! Du är ju bland dom starkaste personer jag känner. Det kommer bli bättre och det lovar jag dig. ♥

Av Mimmi Hansson - 22 december 2010 17:01

6 månader ♥ Vad tiden går fort! Jag älskar dig hjärtat!

 

Av Mimmi Hansson - 21 december 2010 18:15

Nu ska jag och min sambo gå iväg till Hemköp och panta, vi kände att de var dags för de. Vi ska dra med oss de här och en back med julmust. Fast det är ingenting jämfört med vad vi hade sist vi pantade!


 

Av Mimmi Hansson - 20 december 2010 16:02

Jag och Fanny inhandlade för lite marrängsviss :)

 

Av Mimmi Hansson - 17 december 2010 11:55



  



















  


  

-

Av Mimmi Hansson - 15 december 2010 12:17

  

Presentation


MimmiElisabeth.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards