Alla inlägg under oktober 2010

Av Mimmi Hansson - 29 oktober 2010 22:50

Fredagen är snart slut för min del och äntligen är det lov. Sitter i Sollefteå och när jag kikar ut genom rumsfönstret så ser jag små fina snöflingor falla till backen. Lovet kan nästan inte börja på ett bättre sätt. Kvällen har jag spenderat med min kära mamma. Vi har beställt lite kläder, myst framför tvn och riktigt skönt har de varit.

Nu tänkte jag bädda ner mig i sängen och kika på någon film. Puss


Av Mimmi Hansson - 28 oktober 2010 21:41

Helt slut tjej! Åkte hem till Sollefteå idag för att träna med dansgruppen eftersom vi ska uppträda i Långsele på lördag. När jag kom hem käkade vi pizza också hade vi lite besök här för att fira mamma. Kring 7 åkte jag till GB och dansade för full rulle, jag skäms lite över att säga att jag hade glömt rätt mycket på danserna vi har.. Men de gick bra ändå, nu sitter det allra mesta (y) När vi var klara kom pappa och hämtade hem mig så jag kunde få fika lite tårta. Sover här inatt och åker till Kramfors imorgon.
Mamma och pappa skjusar mig kring 12 eftersom jag inte börjar förrän kl 1. Det känns himla skönt att sista dagen innan lovet är väldigt slapp. Börjar kl 1 med att Dolph Lundgren ska dela ut ett stipendium på skolan och sedan har vi svenska innan vi slutar. Och då bär det av till lägenheten för att packa innan jag åker hem till Sollefteå igen.  Och då är det äntligen lov! Det är något som jag verkligen har längtat efter.

Nej nu har jag segat alldeles för mycket. Nu borde jag ha nog med energi för att ta mig upp för trappen och in i dushen. Ha det bra, Puss.

Av Mimmi Hansson - 28 oktober 2010 09:27

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min mammas födelsedag. HURRA HURRA HURRA! Grattis mamma, och hoppas att du får en superbra dag! :)

Av Mimmi Hansson - 26 oktober 2010 23:30

Hemkommen till en ren och fräsch lägenhet. Efter skolan idag tog Fanny och jag tag i saken och började städa här, så nu är det faktiskt riktigt hemtrevligt. Och ikväll blev Fanny, Linn och jag bjuden på älgstek och potatisklyftor och de satt verkligen gott i magen! Resten av kvällen har vi kikat på tv och umgåtts. Och det behövde jag verkligen, en lugn kväll med vänner som glidit åt sidan.

Nu sitter  jag här nyduschad och ska strax fixa lite småsaker. Tänkte sedan kika på någon film innan det är dags att sova. Jag vill att det ska bli onsdag nu! För imorgon kommer min sötnos hit och sover här :)

 

Nej nu måste jag slita mig ifrån den här dumburken. Godnatt på er.

Av Mimmi Hansson - 26 oktober 2010 11:46

 Jag hittade den här bilden på Josefines blogg och jag kunde inte sluta kolla på den, kolla och minnas. Avslutningen i 9an är bland dom bästa minnen jag har. Jag har varit med om så mycket med dom här tjejerna, men vart har allt tagit vägen nu? Det är läskigt hur mycket saker och ting kan förändras. Jag blir rädd. Jag vill inte uppleva nya saker längre, jag vill inte bli vuxen och skaffa jobb. Jag vill alltid vara ett barn, en ungdom som inte har något speciellt att tänka och hålla reda på. Jag vill bara leva livet, ta de lugnt och Have the time of my life. Umgås med vänner, prata om en massa onödiga saker som kanske egentligen betyder så himla mycket inombords. Något som inte har en mening alls när man blir vuxen. Tiden går för fort.


Vart tar allt vägen? Jag saknar er!


Av Mimmi Hansson - 25 oktober 2010 21:59

Och nya tag. Känns skönt att det är sista skolveckan innan lovet. Under nästa vecka ska jag bara må bra och göra vad jag vill! Och umgås med Andreas ska jag göra :)


Ikväll har jag varit på Barks, och nu sitter jag i lägenheten med Emmy och kollar på Miss Secret Agent. Det lär bli tidigt ikväll för jag börjar redan känna mig trött. Får se om jag orkar med en liten kvällspromenad innan huvudet får vila mot kudden. Det skulle sitta riktigt skönt.


åter till myskväll med Emmy :)

 


Av Mimmi Hansson - 24 oktober 2010 18:52

Sitter i lägenheten med Fanny, Frida och Bea nu. Det känns skönt att vara här igen, trivs verkligen i våran lilla lägenhet. Oftast.. Och ikväll ska vi bara ta de lugnt. Har nyss varit på Hemköp och handlat lite dricka och småsaker men funderar på att gå tillbaka och köpa mig en liten godisbit.


 


När jag satt hemma igår så fick jag reda på att Move n' Twitch, dansgruppen jag är med i, ska uppträda i Långsele nästa helg på någon invigning. Så i veckan ska jag åka hem och träna lite inför de. Som jag har längtat efter att få dansa, det är både roligt och bra träning! Och kicken jag får utav att uppträda, även fast det är en liten invigning så är de bland de bästa jag vet! Jag längtar faktiskt till helgen.


Expectare non possum


Av Mimmi Hansson - 23 oktober 2010 14:25

Hej&hå, idag är storebror Kristoffer och Sara här. Det blev fika med tårta när dom kom eftersom min mamma fyller år i veckan men vi ska fira henne inom familjen idag. Tänkte att det passade bra eftersom alla var hemma idag :)


Just nu är dom stora starka pojkarna ute och klättrar upp för stegar och ska sätta upp någonting, tror det har något med våra hängrännor att göra, medans mamma sover i fåtöljen och jag sitter här själv lite halvfrusen. Tror att jag börjar bli lite förkyld igen.. Jag som precis hade blivit frisk.  

--------


Sed desino. Vorenus ut ampliori tempore maneret super quae non amare debeat.

Presentation


MimmiElisabeth.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards